Kuldegysninger ved onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej med jer. Jeg er her for nyligt begyndt at prøve at onanere men når jeg er noget “langt” i prossesen får jeg er kuldegysning i hele kroppen og det begynder at kilde i underlivet er det fordi jeg for en orgasme eller fordi jeg gør noget forkert? Det er både dejligt men en mærkeligt følelse også så jeg stopper når det sker. Er der noget galt?

Svar:
Hej du
Jeg tænker ikke der er noget galt, eller at du gør noget forkert. Det er helt normalt at have forskellige fysiske og følelsesmæssige reaktioner, når man onanerer. Den oplevelse, du beskriver med kuldegysninger i hele kroppen og en kildrende fornemmelse i underlivet, kan sagtens være en orgasme.
Når du nærmer dig en orgasme, kan kroppen reagere på forskellige måder, herunder kuldegysninger eller en følelse af kildren i underlivet, følelsen af at blive varm er bare nogle af de fysiske reaktioner der er helt almindelige.
Det er vigtigt at huske, at der ikke er nogen "rigtig" eller "forkert" måde at onanere på. Det vigtigste er at lytte til din krop og de signaler den giver. Hvis du finder signalerne dejlige, men også lidt mærkelige, er det helt normalt. Onani kan være en rejse, der indebærer at opdage nye fornemmelser og reaktioner, som du måske ikke tidligere har oplevet, og derfor kan føles overvældende eller mærkelige. Det er en del af at lære dig selv og din krop bedre at kende.
Alt i alt er det vigtigt at huske, at onani og seksualitet er en naturlig del af livet, og det du beskriver lyder helt almindeligt, så der er ingen grund til bekymring.
Mange hilsner Pedro