Tør hud på penissen
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej. Jeg er et 13 årige dreng der har fået sådan nogle flager ved et sted på selve pikken. Har Google't det og kom frem til tør hud eller svamp og det er så nu jeg bliver lidt bange men jeg har aldrig haft sex. har ikke lyst til at gå til mine forældre for det er akavet. Ved ikke hvad jeg skal gøre nu..

Svar:
Hejsa
tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå du synes det er lidt mærkeligt, men det lyder ikke farligt.
Nu har du jo næsten allerede selv fundet svaret på, hvad det er og jeg er enig. Det lyder som tør hud eller svamp. Svamp kan godt være lidt mere rødt og klø/svie lidt. Det er ikke unormalt at få svamp, da det trives godt i varme fugtige områder og sagtens kan komme uden sex.
Det er vigtigt du vasker pikken jævligt også, hvor forhuden lige er trukket tilbage, men uden sæbe er bedst, da det godt kan gøre det tørt. Er den tørre hud på skaftet er det vigtigt du tørrer dig godt efter bad.
På apoteket kan man købe en lille tube creme der hedder brebarn, den virker mos svamp. Du kan prøve at smøre med det x 2 dagligt. Det gør ingen skade, hvis det viser sig bare at være tør hud.
Som sagt lyder det ikke farligt, men hvis området vokser er det vigtigt du får snakket med dine forældre, så du kan blive tjekket ved lægen.
Mange hilsner
Eva