Sveder ubehagelige steder

brevkassespørgsmål

Sveder ubehagelige steder

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 5 måneder 2 uger siden

Hej jeg er begyndt at svede meget mere nå jeg dyrker sport fx gymnastik sær når jeg var stræmme bukser på så sveder min røv så meget at man kan se det på mine bukser. Kan du give .og et godt råd?

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Det er helt normalt, at man sveder mere, når man er i puberteten. Der er desværre ikke så meget at gøre ved det, andet end at bruge deodorant og vaske sig. Og så kan man evt tage sort/mørkt tøj på, hvor det er sværere at se svedpletter.

I sjældne tilfælde kan man have en sygdom, hvor man sveder ekstremt meget og uden at man laver sport og den slags. Hvis det er tilfældet, kan man få noget behandling via lægen. Det du beskriver, lyder dog helt normalt og jeg tror ikke, at der er noget galt.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Mange hilsner Line, læge

lineds billede
Line fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål