Ville gerne have sex
brevkassespørgsmål af
Emil
13 år
Hej Cyberhus. Jeg ville gerne have sex. Men jeg er kun 13 år og skal snart konfirmers. Jeg kan ikke lade være med at tænke på det hvordan det føles og hvornår jeg selv for sex. Jeg har en meget sød kærste også på 13 men jeg har ik sagt noget til hende om det enu. Er for bange hun ville sige nej og tænke at jeg kun er sammen med hende for sex. Eller at hun ville tænke jeg er mærkelig eller noget.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt høre, det fylder meget for dig lige nu, at du gerne vil have sex. Det at tænke på sex og have meget lyst er fuldstændig normalt. Og så bliver man nysgerrig. Sådan er der mange, der har det. Så du er ikke alene med lysten. Der er mange ting, som er spændende ved det. Os så kan man drømme sig helt væk. Og det er også helt normalt.
Man kan dog sige, at det også vil være tidligt at gøre det som 13-årig. Også tidligere end de fleste - for der er faktisk mange, der venter til de er 15/16 år, selvom de sikkert også har haft meget lyst til det.
Du skriver, at du har en kæreste, men ikke ved, om hun også har lyst. Det er mega svært at vide. Og det kan være, hun ikke har ligeså meget lyst som dig. Generelt er det super vigtigt at I begge har lyst. Så den ene ikke føler sig presset til det. Men det lyder til at du tænker meget på din kæreste, og det er en rigtig god ting. Så derfor vil jeg anbefale dig og jer at vente til I bliver ældre. Sex er smart, for det bliver ikke dårligere af at man venter på det. Det er helt naturligt at have vildt meget lyst. Samtidig vil jeg altså råde dig til at have tålmodighed og nyde din kæreste på andre måde end lige sex, lidt endnu.
Håber du kunne bruge tankerne herfra.
Tanker fra
Mai