Sveder mellem lårene og ved kønsdelene

brevkassespørgsmål

Sveder mellem lårene og ved kønsdelene

brevkassespørgsmål af
A
18 år
Oprettet 5 år 3 uger siden

Hej Cyberhus.

Jeg er en pige på 18 år, som i løbet af det seneste år er begyndt at svede meget mellem lårene (der hvor de rører hinanden) og derfor også ved tissekonen da der bliver meget varmt. Det er hver dag jeg sveder dernede og det er også selvom det har været vinter og koldt udenfor. Det lugter og mine trusser er helt fugtige efter nogle timer. Jeg er begyndt at gå med trusseindlæg hver dag, da det får det til at føles mere tørt dernede, men jeg synes det er træls at jeg skal svede dernede hver dag, og det gør det kun endnu værere at der lugter. Lugten er meget skarp og jeg synes den er svær at få væk igen, selvom jeg vasker grundigt med sæbe når jeg er i bad.

Skal jeg tabe mig? Jeg er 160 og vejer 60 kg. Er det for dårlig hygiejne? Hvad kan grunden være til at jeg er begyndt at svede sådan?

På forhånd, tak for jeres hjælp.

Mvh. A

Svar:

Kære A

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå, at du igennem det seneste år har oplevet fugt/sved og lugt mellem lårene og ved skeden og du derfor bruger trusseindlæg hver dag.

Jeg har desværre ikke nogen god forklaring på at du er begyndt at svede. Jeg tror ikke din vægt har meget at sige og hvis du går i bad dagligt, har det heller ikke noget med hygiejne at gøre. Måske kan du prøve at tænke over, hvad stof dit tøj er lavet af. Nogle stoffer transporterer sveden dårligt, så den bliver lukket inde. Det er især syntetiske stoffer, der giver problemer.

Lugt fra skeden kan nogle gange skyldes svamp, som man også er i øget risiko for at have, hvis man er meget fugtig. Det kan din egen læge hjælpe dig med at afklare. Har man fugt og svamp i skeden anbefaler man ofte bomuldstrusser og ingen trusseindlæg.

Det var måske ikke meget hjælp jeg kunne give dig. Men håber du har fået lidt med du kan bruge.

Med venlig hilsen Rie

Ries billede
Rie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål