Større lår
brevkassespørgsmål af
Maja
13 år
Hej jeg er en pige som er virkelig tynd !!jeg er snart 14 og er 160. Cm og vejer 39 jeg er virkelig tynd og har meget tynde lår. Jeg har søgt overalt på Google men ingen svar på hvordan man får større lår. Vil gerne have meget større lår, jeg ligner et stanken ben, jeg skal snart konfirmeres og vil gerne have en flot krop, som ikke er et stanken ben. Hjælp. Håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig
Den nemmeste vej til at øge størrelsen på et område af kroppen, er ved at træne sine muskler netop der. Så hvis du gerne vil have større lår, så skal du fokusere træning i det område. Altså styrketræning, og ikke nødvendigvis konditionstræning som f.eks. løb eller cykling. Når du træner dine muskler, så du også sørge for at få ekstra energi til kroppen. Der er nogle madvarer som er bedre, når man styrketræner, og det er særligt dem med højt proteinindhold, men vitaminer i f.eks. frugt er også vigtige. Her kan du læse en artikel om hvordan en kost kan se ud hvis din kost skal hjælpe dig med at få de større muskler.
Jeg tænker at du kan prøve at tage ned i dit lokale fitness center og snakke med en træner dernede. Han/hun kan hjælpe dig med hvilke øvelser der kan styrke musklerne i lårene, og måske de endda også kan hjælpe dig med en kostplan.
Når det så er sagt, så kan kroppe jo se ud på mange forskellige måder, og du er stadig så ung at der kan ske masser af ændringer med tiden. Hvis du sørger for at spise sundt og varieret, og bevæge din krop, så hjælper du også de gode forandringer på vej.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Venlig hilsen Josefine