Streaming gratis
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
Tak for en god brevkasse!
Jeg har set at min yndlingsserie ligger gratis på hjemmesiden [navn fjernet af Cyberhus]. Hjemmesiden ser dog lidt sketchy ud. Jeg ved piratstreaming er ulovligt, så mit sprøgsmål er, er siden ok?
Tak!

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Fedt at du er glad for brevkassen.
Når en streamingtjeneste tilbyder gratis sening af helt nye film og serier uden at det fortælles 1) hvem der står bag 2) hvordan det er blevet betalt, så kan du næsten med garanti regne med at det er ulovligt. Din egen fornuft fortæller dig at det er sketchy, fordi man normalt ikke bare kan få lov at se film og serier uden at betale. Det er godt at du er opmærksom og at din fornemmelse fortæller dig, at du skal være skeptisk.
Jeg kender ikke selv den nævnte side, men jeg vil henvise dig til denne guide lavet af TÆNK , hvor læseren bliver trænet i at spotte en ulovlige streaming-side.
Igen - dejligt at du spørger. Jeg er sikker på at mange andre også er i tvivl når man møder den slags sider.
God dag
Venlig hilsen Jonas