Start på ppiller
brevkassespørgsmål af
Amalie
16 år
Jeg startede for 2 uger siden på p-piller, og som lægen sagde startede jeg på dem den dag jeg fik min mens. Nu er det 2 uger senere og jeg har stadig mens, er det normalt at man har den så lang tid??

Svar:
Hej!
Umiddelbart lyder 2 uger som lidt lang tid at have menstruation, men når man starter på p-piller/minipiller kan der godt lige være en startperiode, hvor menstruationen lige "skal på plads" og kroppen skal justere ind på, at den nu får tilført nogle hormoner.
For at hjælpe dig bedst muligt og for at kunne svare ordentligt på dit spørgsmål, har jeg dog brug for flere oplysninger som fx hvordan din menstruation var før,hvor længe du har haft menstruation, hvor meget du bløder, hvilken slags p-piller/ minipiller du tager og om du har andre symptomer. Derfor tænker jeg, at du skal et smut forbi din læge igen, så kan han/hun snakke med dig. Måske skal du have nogle andre p-piller end dem, som der er ordineret til dig nu.
Hvis du på nogen måder kan være gravid, så skal du også tage en graviditetstest  - den kan du fx købe på apoteker eller i matas.
Venlige hilsener Lærke