Spørgsmål om loven

brevkassespørgsmål

Spørgsmål om loven

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Jeg har et spørgsmål omkring loven og det er jeg har haft en kæreste i nu 6 måneder og hun blev 14år fra 2måneder siden og nu bliver jeg 15 om 7 dage og tænkte at det er jo ulovligt at have sex men ved godt at kysse ikke er ulovligt men jeg har prøvet før at sutte hendes bryster og hun var helt ok med det men tænkte om det er ulovligt når jeg så bliver 15 om det så er "sex" med mindreårig håber i kan svare på mit spørgsmål

Svar:

Kære 15 årige dreng

Hvor er det et fedt spørgsmål du kommer med, og hvor er det fedt at du tænker over det!

Det er sådan, at når i er så tæt på hinanden aldersmæssigt, er det ikke ulovligt på samme måde. I er ca samme sted uviklingsmæssigt og forstår derfor godt hvad det indebærer at være kærester, kæle med hinanden og på et tidspunkt skulle have sex.

Derfor vil du ikke på den måde risikere noget, ved at have en kæreste der lige er et år yngre end dig. Det havde været noget andet hvis du havde været fx 19 år og hun var 14.

https://www.sexlinien.dk/emneside-rettigheder-og-overgreb/seksuel-lavald...

På linket kan du læse lidt mere om det, så du også får konkret viden omkring det.

Så jeg håber i holder fast i hinanden, og nyder at være kærester.

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål