Hej

brevkassespørgsmål

Hej

brevkassespørgsmål af
A
12 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

jeg skal have mit andet, 12-års vaccination.

Og jeg vil gerne vide om man kan tage til lægen uden ens forældre?

Svar:

Hej

Så længe du er under 15 år kræver det dine forældres samtykke hvis du skal behandles (i dette tilfælde vaccineres). De fleste læger vil simpelthen kræve at dine forældre er med til konsultationen, medmindre I har lavet en klar aftale om andet på forhånd. Dette er både for at beskytte dig som barn, og for at sikre sig at dine forældre (som har det juridiske ansvar for dig) ved hvad der foregår i dit liv.

Håber du kan bruge mit svar

VH Simon

Simons billede
Simon har svaret på dette spørgsmål