Gravid

brevkassespørgsmål

Gravid

brevkassespørgsmål af
Rikke
22 år

Hej :)

Har taget en graviditetstest i dag, og der er en meget svag streg :/... er jeg gravid:/?

Svar:

Hejsa

Tak for dit spørgsmål.

Det lyder som om den er positiv. Tager du testen tidligt i graviditeten er niveauet af "graviditetshormon" (hcg) stadig lavt og udslaget bliver derefter.

Jeg ville også bestille en tid ved lægen. Her kan du bede om en blodprøve, så det med sikkerhed kan siges om du er gravid eller ej.

Selvom du nu tog en ny test hjemme, der var negativ, kan den jo være falsk negativ.

Din læge kan også bestille en scanning for at se, hvor langt du er henne. Det er nok relevant også, hvis du overvejer om du skal få barn eller ej.

mange hilsner

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål