En knude ?

brevkassespørgsmål

En knude ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 16 år 1 måned siden

Hej,

jeg er en dreng på 13 år. Jeg har fundet ud af jeg har et eller
andet siddende i mit venstre bryst. En knude eller noget underligt. Har
ikke set den før. Er det noget jeg bare skal vente så den forsvinder
eller er det alvorligt? Den sidder under brystvorten...

Svar:

Hej

Det er svært at sige, hvad det er uden at undersøge dig.

Højst sandsynligt er der tale om kirtelvæv eller en fedtknude.

Begge dele er helt harmløst. Det ville være en god idé at snakke med en voksen du har tillid til om det, f.eks. en af dine forældre. Så kan I sammen overveje, om du skal ses af en læge.

Med venlige hilsner
Læge Helena Grove