Mine drømme bliver til virkelighed??

brevkassespørgsmål

Mine drømme bliver til virkelighed??

brevkassespørgsmål af
Sille
15 år

kære brevkasse

jeg drømmer tit om nogle mærkelige ting, og så nogle dage, eller en uge efter sker det jeg netop drømte om. Syntes det er skræmmende.

f.ks for 1år siden nu drømte jeg om at min farfar døde og en uge efter fik jeg afvise at han havde fået hjertestop

tror jeg er sindsyg eller sådan noget

det er sket op til flere gange

håber i kan hjælpe mig:(

Svar:

Kære du.

Tak fordi du skriver. Jeg kan godt forstå, du bliver lidt skræmt og forvirret over dine drømme. Det lyder også ret vildt, og det kan være vildt ubehageligt, når sådan noget sker. Jeg tror, der er mange, der har prøvet at drømme noget, der så senere skete - sådan cirka i hvert fald. Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig lidt sindssyg, men det tror jeg bestemt ikke, du er. Når man drømmer, drømmer man aldrig bare helt tilfældige ting. Det er altid rester af ting og tanker, der blandes sammen i drømmene. Så når du drømmer noget, der så sker senere, er det ikke nødvendigvis fordi, dine drømme bliver til virkelighed, men nok nærmere fordi det du har drømt på en eller anden måde har været relevant tidligere. Der er nok nogle, der tror på sådan noget med, at der er nogle mennesker, der kan drømme om fremtiden, men rent videnskabeligt er det ikke muligt. Men hjernen er et komplekst organ, der er mange dele af vores viden og tankeprocesser, der slet ikke når vores bevidsthed. Så der kan sagtens være en forklaring på, hvordan du kan drømme om noget, uden at du vidste det ville ske. Måske har du vidst noget alligevel, men uden at det var bevidst. Men igen, du er ikke sindssyg, selvom det godt kan føles lidt som om, man er skør, når sådan noget sker. Jeg tænker, det er en god ide at give det lidt tid, mon ikke det går væk?

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål