Spørg lægen

brevkassespørgsmål

Spørg lægen

brevkassespørgsmål af
Nanna
16 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Hej (:

Jeg er en pige på 16 år, jeg har længe gået og døjet med noget, som jeg egentlig troede var normalt. Jeg kom til at snakke om det med din mor for ikke så længe siden, da jeg fandt ud af det ikke var så normalt som jeg gik og troede.

Sagen er den at siden jeg var omkring en 8-10 år ville jeg mene, har jeg haft dette problem. Det der er problemet er at nogle gange når jeg vender hovedet, i en hurtig eller langsom bevægelse, så føles det som om at der er en blodåre eller noget i den stil det springer inde i hovedet. Når det sker spreder smerten sig altid fra nakkeområdet og op mod toppen af hovedet. Ud over at det er meget smærtefuldt så bliver jeg helt vildt svimmel i øjeblikket det sker og flere sekunder efter. Det kan være så slemt at jeg bliver nød til at sidde ned fordi jeg bliver så svimmel eller fordi jeg får flimmer for øjnene.
Det kan svinge meget i forhold til hvor tit det sker, det kan gå uger i mellem det sker, men der kan på den anden side også gå timer, det er meget forskelligt.
Jeg ved ikke om det hjælper eller om det har noget som helt at gøre med det her, men jeg har en tendens til at besvime, også lige siden jeg lille.

Jeg håber rigtig meget at jeg kan få et svar tilbage, fordi jeg ved ikke om der er noget galt med mig, om jeg skal tage til lægen med det, eller om jeg har det fint.

på forhånd tak!

Svar:

Hej,

Det lyder ikke rart, og det er godt at du tager hånd om det nu. Jeg er næsten helt sikker på at det ikke er en blodåre, som springer inde i hovedet på dig, men derfor kan det jo godt føles sådan. Din svimmelhed, besvimelser og synsforstyrrelser taget i betragtning, så synes jeg bestemt at det er noget, som du skal tage en snak med din egen læge omkring. Det er helt sikkert noget som han/hun gerne vil høre omkring, og evt henvise dig videre til en speciallæge, som kan hjælpe dig.

Rigtig god bedring!

Mvh
Niclas, Læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål