Tissemand
brevkassespørgsmål af
Lasse
14 år
Hej her for lidt tid siden har jeg fået nogle røde knupper på mit pik hoved og jeg ved ik hvad det er jeg har ik haft sex før og det klør lidt men ik meget

Svar:
Kære Lasse
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder irriterende, men jeg tror nu, at de røde knopper forsvinder af sig selv. Det er svært at sige, hvad det præcist er, men  det er ikke noget farligt. Det kan måske være svamp, og hvis det ikke går væk af sig selv, kan man få en creme hos lægen, der kan behandle det. Ellers kan det også være hvis huden og slimhinderne er irriterede. Man skal ikke vaske med sæbe på tissemandshovedet, kun vand. Sæbe udtørrer slimhinderne og gør dem tørre, og det kan klø.
Så giv det en uge, og hvis det ikke er gået væk, så må du en tur til din læge, så han eller hun kan kigge på det.
Mvh Anne