Sprunget penis streng
brevkassespørgsmål af
Lukas
15 år
For over 1 måneder siden sprang min penis streng. Jeg læste på nettet, man skulle holde den i ro I tre uger indtil man kan trække forhuden tilbage uden smerter. Det kan jeg så godt og den ser ud til at være vokset sammen. Hver gang jer kan det og skal til at dyrke sex, så det som om den springer igen, men uden smerter. Har prøvet der 2-3 gange at dyrke sex efter 3 uger

Svar:
Hej Lukas
Det lyder virkelig frustrerende. Gad vide om du har været en tur forbi lægen, og lige få kigget på det?
Det er jo super godt at du har læst om det på nettet, men hvis der nu er noget andet til grund for at det sker, kan det være vigtigt at få en læge til at kigge på det. Lægen er vant til at undersøge både mænd og kvinder, også intime steder. Så det er kun for os der skal til lægen, at det kan virke pinligt, hvor det for lægen er en hel normal ting.
Hvis du ikke har lyst til at kontakte din egen læge, findes der klinikker på hospitalerne, hvor journalen ikke direkte sendes til lægen, og ligger mere sikret end almindelige journaler. https://www.sexogsamfund.dk/viden/klinikker her kan du se om der evt ligger en i nærheden af dig.
Jeg håber du får det undersøgt, så du igen kan nyde sex, uden at det sker.
Hilsen Rose