SprøjteOrgasme
brevkassespørgsmål af
Pige
16 år
Hej CyberHus! Jeg er en pige på 16, som fylder 17, om 2 uger. Det, jeg meget tænker på her på det sidste, er, at kunne lære at sprøjte og sametidligt få nogle gode idéer af andre🙏🏽. Jeg har tit sex med min partner og jeg oplever tit, at jeg får klitOrgasme i stedet for at komme (altså sprøjte) jeg får klitOrgasme, når han slikker mig, mens han bruger sine finger, men det ikke helt det jeg forventer. Det jeg gerne vil have er, at kunne få orgasme gennem samleje og finger, som sagt det ender altid med klit, når han slikker. Og vi har været sammen i et år nu hvor jeg ikke har oplevet nogle sprøjte:( Skal lige siges det påvirker mig mentalt og fysisk. Det ødelægger fuldstædig min dag og mit glade humør. Håber virke i vil give nogle råd og hjælpe mig. KH Den triste pige

Svar:
Hej den triste pige
Jeg kan godt forstå, at du er nysgerrig på, hvordan man kan få en sprøjteorgasme. Jeg har desværre ikke nogen guide til, hvordan du kan opnå en sprøjteorgasme. Men jeg ved, at det primært handler om, at dit g-punkt skal stimuleres. G-punktet sidder mellem 2-5 cm oppe i skeden på forvæggen ud mod maven, og det føles lidt som en lille, glat pude. Jeg er sikker på, at hvis du googler, hvordan man kan få en sprøjteorgasme, så findes der talrige guides og video-demonstrationer på nettet, som du og din partner kan bruge.
Det kan kræve lidt øvelse at finde g-punktet, og det er ikke sikkert, at det gør nogen forskel for, hvor dejligt det føles at have sex. Der er nemlig ikke særligt mange kvinder, som regelmæssigt oplever at få en sprøjteorgasme. Og det er heller ikke alle, som nogensinde får en. Om det er fordi, at nogle kvinder ikke kan få en sprøjteorgasme, eller om det blot er fordi, de ikke prøver på at få en, ved jeg ikke. Men det betyder, at det kan kræve tid og tålmodighed, mens man øver sig.
Du skriver, at det ødelægger din dag og dit glade humør fuldstændigt, at du ikke kan få en sprøjteorgasme sammen med din partner. Det lyder ikke særligt rart, at det påvirker dig så meget, og derfor bliver jeg nysgerrig på, hvordan det mon kan være. Som jeg læser dit spørgsmål, lyder det som om, du har nogle bestemte forventninger til, hvordan dine orgasmer skal være. Det lyder også som om, at de forventninger ikke indfries, og jeg kan godt forstå, hvis det giver dig en følelse af modløshed eller giver anledning til frustration. Det er aldrig rart, når noget ikke lever op til ens forventninger - eller når man ikke selv lever op til sine egne eller andres forventninger til en selv. Derfor kan det være en god idé at tale åbent med sin partner om sine forventninger til og de ønsker man har for ens sexliv. Det er for eksempel ikke alle kvinder eller mænd, som får orgasme hver gang, de har sex. Det er helt normalt, og derfor kan det være en god idé for nogle par ikke at have selve orgasmen som et kriterium for god sex. Man kan nemlig hurtigt blive meget opsat på at få en orgasme, og hvis man så ikke får den, kan man nemt føle, at man selv eller ens partner har gjort noget forkert eller ikke har været god nok. For nogle er det derfor vigtigere, at det har føltes rart, og at ens partner er glad og tilfreds. Det betyder selvfølgelig ikke, at man altid skal sætte sin partners behov før sine egne. Men måske det kan være meget godt at have in mente, hvis du en anden gang oplever, at dine forventninger ikke indfries, så du ikke bliver lige så frustreret over det.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Marie