Kræft

brevkassespørgsmål

Kræft

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 6 år 8 måneder siden

Hej

kan vi blive enige om dette, eller du uenig?

Men kan det lade sig gøre at dø til kræft, en måned efter man skulle være blevet kuret 100% kræftfri ifølge lægerne?

Min halv søster blev erklæret kræft fri (hun havde leukæmi) og blev afsluttet på sygehus osv. Men præcis en måned efter lever hun ikke mere...

jeg har så altid fået afvide at det var pga kræften, men hvordan kan det lade sig gøre tænker jeg?

og er bange for at min familie bare har løget for mig, fordi jeg kun var 11 dengang og ikke har turdt og fortælle mig sandheden....

Svar:

Hej,

Det er altid svært at svare på et spørgsmål, når man ikke kender til den konkrete sag.
Når det er sagt, så er jeg enig med dig. Det lyder underligt, at dø af kræft en måned efter man er blevet erklæret rask. Det er altid en mulighed at lægerne har taget fejl ift til at frikende hende for leukæmi, men én måned virker usandsynligt hurtigt.

Jeg vil råde dig til at snakke med din familie om det. Du er nu blevet det ældre, og det kan være at din forståelse af hele forløbet også vil være anderledes nu - uanset om der er blevet løjet eller ej. Det kan være at din familie har forsøgt at simplificere tingene lidt, for at lette dig i din sorgproces.

Mvh

Niclas, Læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål