Hvor høj bliver jeg og vokser jeg overhovedet mere

brevkassespørgsmål

Hvor høj bliver jeg og vokser jeg overhovedet mere

brevkassespørgsmål af
Ida
15 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Hej

jeg er en pige der lige er fyldt 15, jeg har fået mensturtion i maj måned, det her år. Jeg er 163 høj. Min mor og far er ca 177 cm høje begge to. Hvor høj tror du jeg bliver og tror du overhovedet at jeg vokser mere?

Svar:

Kære Ida,

Du bør bestemt blive højere. Mit bud er, du vil vokse ca 1-1½ år endnu. Forventeligt vil du nok blive lidt lavere end dine forældre.
Hvis de er 177 cm hver især, vil du nok blive ca. 171-172 cm.

Mvh Kasper, læge.

KasperAs billede
Kasper har svaret på dette spørgsmål