Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Hej jeg har haft sex med min kæreste for ca 2 uger siden. Jeg er gået 5dage over nu og er bange for at være blevet gravid. Vi har brugt kondom og ingen af dem er sprunget. er bange for at være blevet gravid. kan det været fordi jeg tænker for meget over det at den er gået over eller fordi jeg er stresset ?

Svar:

Hej med dig!

Sikke en frygt at gå alene rundt med! Det er ikke rart, og det kan give en masse tanker der farer rundt i hovedet. Sådanne tanker og frygt for ikke at få menstruation kan faktisk påvirke menstruationen så den kommer lidt senere end den plejer. Psyken kan påvirke mange funktioner i vores krop. Hvis man har brugt kondom under hele akten og det hverken er sprunget eller gledet af, så har det faktisk en sikkerhed på næsten 100%.

Hvis din menstruation fortsat ikke er kommet, så synes jeg, at du skal købe en test. Du kan også ringe til din praktiserende læge og tale med ham/hende om det, de kan hjælpe og vejlede dig.

Jeg håber, at mit svar hjalp dig.

Mange hilsner Marie

MarieHKs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål