snus
brevkassespørgsmål af
Sara sofie
14 år
Hvis man får taget en standart blodprøve som fx om man har diabetes, blodsukker eller skal have målt sit stofskifte kan man så se i prøven om man har taget snus

Svar:
Hej med dig Sara Sofie!
Jeg er ikke læge, så jeg kan ikke give dig et helt direkte svar. Jeg kan fortælle, at der er nikotin i snus, og at nikotin, som jeg forstår det, kan måles i blodet et sted mellem 1 dag eller et par uger efter, alt efter hvor meget nikotin, man har indtaget. Om man vil opdage det ved en standard blodprøve, kan jeg desværre ikke give dig et svar på, da jeg faktisk ikke ved, hvor mange ting man ligesom måler på ved en standard blodprøve. Nogle tests vil måske måle på en masse forskellige ting i blodet, imens andre f.eks. specifikt kun måler blodsukker. Det er rigtig svært at sige.
Jeg er ked af, at jeg ikke kan give dig et mere direkte svar, men jeg håber alligevel, at du er hjulpet lidt på vej.
Mange hilsner
Dagmar