snak med lærer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har det ikke så godt for tiden og jeg har vil gerne snakke med min lærer om det fordi hun altid har støttet mig. Men jeg har hørt at hun skal fortælle det jeg siger videre til mine forældre og det vil jeg ikke. Er lidt forvirret.

Svar:
Hej,
Jeg forstår godt, at det er svært, når man gerne vil dele noget vigtigt, men samtidig er bekymret for, hvad der sker bagefter. Det viser, at du virkelig tænker over situationen, og det er et godt udgangspunkt.
Måske kan du overveje at tale med din lærer og sige præcis, hvad du har delt her – at du er usikker på, hvad der vil blive delt med dine forældre. På den måde kan I sammen finde ud af, om der er nogle ting, I kan tale om uden at hun er nødt til at informere andre.
Hvis det nu viser sig, når du har snakket med din lærer at der er ting som du ikke har lyst til at dele med din lærer, så synes jeg du skal overveje at kontakte en rådgiver, som du kan snakke med helt anonymt. På den måde er du sikker på at du kan tale fortroligt.
Hvis du er i tvivl om hvem og hvor du kan gøre det, kan du fx skrive til vores sms-chat. Så kan en rådgiver hjælpe dig med at finde frem til en voksen hvor du kan henvende dig anonymt.
Men når nu du er rigtig glad for din lærer synes jeg du skal prøve at tage den her snak om, hvad der skal til før din lærer skal sige noget videre til dine forældre.
Mvh
Camilla A