Smidt ud af efterskole. En chance mere?

brevkassespørgsmål

Smidt ud af efterskole. En chance mere?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej, Jeg går ligene på efterskole. Vi har indtilvidere fået smidt godt og vel 5-10 personer ud og 5 stykker stoppet. Ville der være mulighed for, at få en ekstra chance hvis man er smidt ud, eller kan man aldrig komme tilbage? Og er det det samme hvis du er stoppet? Eller kan du godt komme tilbage selvom du er stoppet? Vi er nogle stykker der tænkte på om der mon ikke var et eller andet smuthul.. da der er blevet smidt nogle ‘uskyldige’ hjem.. dom ikke kan bevises mod.. Tak på forhånd:)

Svar:

Kære du.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan give dig et helt konkret svar, selvom jeg gerne ville. Det virker i hvert fald til at du og dine venner er lidt forvirrede omkring reglerne, og derfor har jeg forsøgt at kigge lidt rundt omkring, men jeg har desværre ikke kunnet finde nogle overordnede regler for, om man kan vende tilbage efter at være stoppet eller blevet smidt ud. Jeg vil umiddelbart tro, at man godt kan komme tilbage, hvis man selv har valgt at forlade skolen, alt efter hvad årsagen er, for eksempel hvis man har følt, at man er kommet afsted et år for tidligt. Jeg vil dog tro, at man så først kan starte i det efterfølgende skoleår, sådan at der ikke sker udskiftning hele tiden.

I forhold til hvis man er blevet smidt ud, så tror jeg mere, at det er et tilfælde hvor man så er bortvist fra den skole. Så kan man nok godt komme på en anden efterskole, man da jeg mener, at efterskoler typisk kun smider elever ud, hvis det er absolut nødvendigt, så vil jeg tro, at hvis man er blevet smidt ud, så er grunden så alvorlig, at man ikke får lov at komme tilbage. Når det så er sagt, så tror jeg at det er meget forskelligt fra efterskole til efterskole, hvilkre regler og holdninger, der er til de forskellige ting, så hvis det er noget, som fylder meget hos jer, så kunne det måske være en idé simpelthen at spørge enten en af lærerne eller nogen fra ledelsen? Jeg tænker, at de må kende reglerne på jeres efterskole og så måske kan hjælpe jer lidt videre. Det lyder i hvert fald til, at I er kede af det, der er sket med nogle af jeres kammerater, og det kan jeg virkelig godt forstå. Derfor kunne det jo være meget rart at få det hele afklaret ved simpelthen at snakke med nogen fra skolen omkring skolens regler, som så måske også kan hjælpe jer med at forstå, hvorfor skolen har taget den beslutning, de har taget.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe jer lidt på vej. Ellers er både du og dine venner jo velkommen til at komme forbi vores chat eller brevkassen igen.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål