Smidt ud

brevkassespørgsmål

Smidt ud

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Hey så jeg står i den situation at jeg ikke tog med ud og spise sammen med mine bedste forældre pga at jeg var syg så gav min far mig en flad og sagde at når han kom hjem igen gad han ikke se mig i rigtig lang tid og at jeg skulle skride ellers fik jeg tæsk når jeg kom hjem så jeg er simpelthen flyttet ud til min mor men hun har både et alkoholisk problem og er stofmisbruger min søster har tilbudt mig at bo inde hos hende men hun har alt for meget køre de så der kan jeg ikke flytte hen føler jeg så den eneste mugelighed jeg har er at være ude hos min mor hun er ikke kun dårlig jeg kan nemlig snakke om alt med hende og hun vil også gøre alt for mig men kunne egentlig bare godt tænke mig at komme væk til et sted hvor de ikke vidste hvor var så kunne jeg selv komme og gå når det passede mig fordi der er ogs en halv by der vil have fat på mig og mine kammerater men vi er flest så altså når vi slåsee plejer vi at gå med mindst skræmmer men anyways er der sådan et tilbud hvor man kan tage hen eller sidder jeg bare fast her indtil at jeg bliver 18?

Svar:

Hey du

Det er godt nok en vanskelig situation du er kommet i, og du skal helt sikkert have noget hjælp.

Det er helt åbenlyst ikke hos din far, og jeg er helt enig med dig i at det ikke er optimalt hos din mor, når alkohol og stoffer fylder en stor del af hendes liv. Du har krav på et trygt sted at bo.

Du kan helt sikkert få hjælp, men præcis hvordan du kan få hjælp, i din kommune, er svært at sige helt præcist.

I alle kommuner er der hjælp til unge der har svært ved at bo hjemme pga misbrug, vold og lignende. Det kunne være en ungdomsbolig eller et opholdssted, men du er nødt til at kontakte din kommune, for at finde ud af hvordan de kan hjælpe dig. Det lyder også til at du har nogle problemer, med nogen der er efter dig, og der er der også hjælp at hente, hos din kommune.

Alle kommuner tilbyder åben rådgivning til unge, og jeg tænker det er et godt sted at starte. Prøv at google åben rådgivning til unge og så din kommunes navn. Så burde du kunne finde et telefonnummer, hvor du kan henvende dig. Hvis det ikke lige er til at finde kan du skrive til vores SMS rådgivning på 25806060 og få hjælp til at finde ud af, hvem du skal tale med i din kommune. Din kommunes åbne rådgivning kan skabe kontakt til de helt rigtige mennesker, som ved præcis hvilken hjælp du kan få, så der kan komme lidt mere ro på din situation.

Som jeg starter med at skrive er jeg slet ikke i tvivl om at du skal have noget hjælp, og jeg er også helt sikker på at din kommune har mulighed for at hjælpe dig.  Du er selv motiveret for at få hjælp, og det er et stort skridt i den rigtige retning. Næste skridt er at få sagt de her ting højt. Vi hjælper meget gerne med at finde vejen ind i din kommune, hvis du har brug for det. Så skriver du bare på vores sms. Det vigtige er at du får taget de næste skridt, så du kan få den hjælp du har brug for.

Mange hilsner Lukas

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål