Smerter der kan ødelægge alt

brevkassespørgsmål

Smerter der kan ødelægge alt

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 18. Jeg skal snart Starte på min læreplads som lagermedarbejder. men jeg har rygsmerter i det nederste af ryggen jeg har haft det i lang tid. Men når jeg står op i lang tid men det gå væk når jeg sidder og lægger ned. det kan godt gå hen at blive et problem fordi jeg skal stort set stå op hele dagen på lærepladsen. jeg har været til fys og fået en masse øvevelser som jeg har lavet i lidt over en måned og det virker ikke til at du. jeg vil bare høre hvad jeg kan gøre? Hvad kan grunden være til dette? Og kan det løses, eller det håbløst. Tak på forhånd

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan godt forstå din frustration.

Det er rigtig ærgerligt, hvis dine smerter skal stå i vejen for din læreplads.

Det er rigtig godt at at du laver de øvelser du har fået. Rygsmerter er desværre noget som mange har problemer med, og det er uger som kan tage tid at komme af med.

Rygsmerter kan skyldes virkelig mange forskellige ting. En skade, overanstrengelse, en nerve i klemme, skæv ryg, at ens ben ikke er lige lange.

Jeg ved ikke hvad der er grunden til dine smerter, og derfor kan jeg heller ikke sige hvad du kan gøre for at de går væk.

Ja, der bør være en rigtig god chance for at du kan slippe af med smerterne, men du er nødt til at gå tilbage til din læge og forklare hvordan smerterne har udviklet sig til trods for dine besøg hos fysioterapeuten, og til trods for at du har fulgt de øvelser du har fået.

Det kan være du skal udredes yderligere. Altså at du skal have undersøgt din ryg igen, ved eksempelvis en scanning, der måske kan forklare hvor smerterne stammer fra. Det kan også være du kan blive henvist til anden behandling. Det kunne være en kiropraktor. Men det hele starter hos lægen, der kan undersøge igen, og henvise videre.

Jeg håber det lykkes for dig, så du kan få en god opstart på din læreplads. Jeg tror på, at det kan lykkes.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål