utilfreds

brevkassespørgsmål

utilfreds

brevkassespørgsmål af
Emilie
15 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

hej

jeg er en pige på 15, jeg er 165 og vejer 85kg. jeg er fucking utilfreds med mig krop.

der er den her dreng jeg godt kan li, som er en af min storebrors gode venner. Vi sad og snakket her den anden dag sammen til en fest, hvor vi kom ind til hvilken type han havde i piger. Hvor han svare" jeg kan godt li de der tynde piger, altså det modsatte af dig" det gjorde mig rigtig ked af det da jeg har kunne li ham i lang tid. så her den anden dag mødte jeg ham uden for kvickly, hvor han gave mig en krammer, hvor han bagefter sagde at han var ked af det han sagde om mig ti festen.

Men hvad skal jeg gøre, foredi jeg kan RIGTIG godt l ham!!!

Svar:

Kære Emilie

Hvor er det godt, at du skriver herind. Hvordan vi tænker om os selv og vores kroppe kan være et meget sårbart emne. Især i teenage-alderen kan kommentarer om, hvordan vi ser ud, ramme os ekstra hårdt, fordi det er en periode, hvor kroppen udvikler sig og forandrer sig rigtig meget. Det betyder især meget, når kommentaren kommer fra en, som vi kan lide.

Nogle gange kan alkoholpåvirkning også få os til at sige ting, som vi egentlig ikke mener. Jeg tænker, at det er tilfældet med din storebrors ven under festen, hvor han sagde ting, som gjorde dig ked af det. Det er dog rigtig positivt, at han selv kunne se, at det var sårende, og at han gav dig en undskyldning.

Mit råd til dig vil være at lære din storebrors ven bedre at kende, og på et tidspunkt kan det endda være, at du får lyst til at fortælle ham, at du godt kan lide ham. Det kan godt føles grænseoverskridende, fordi du ikke ved, om han også kan lide dig. Men du kan rose dig selv for, at du tog chancen og var ærlig omkring dine følelser.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Lucia

Luchias billede
Lucia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål