Smerte ved onani

brevkassespørgsmål

Smerte ved onani

brevkassespørgsmål af
bekymrede dreng
14 år
Oprettet 4 år 9 måneder siden

Hej,

Hej, jeg tror jeg har et problem angående min penis. Mig og min far har ikke rigtig snakket så meget angående sex, penis, sygdomme eller hvad der er normalt for en dreng.

Det er fordi nogle gange når jeg onanere så efter sådan 8 - 18 gang frem og tilbage med forhuden begynder det er at gøre ondt, det er svært at beskrive følsen, men det er som om mit pikhovedet begynder at føle sig tør og går ondt når forhudet rammer min corona,

Vil også gerne vide om jeg skal stoppe med at spytte på min pik inden jeg onanere, fordi når jeg gør det så stopper det med at gøre ondt i pikhovedet

Vil også vide om det er normalt at jeg har nogle få små hvide pletter siden på min corona, de er meget små og er hvide

Jeg er virkelig ikke meget for at snakke med folk om det.

Hilsen drengen som undre sig

Håber i kan hjælpe mig

Svar:

Kære dreng som undrer sig.

 Hvor er det godt, at du skriver herind med dine spørgsmål, for det kan nemlig være svært at snakke med andre om disse spørgsmål.

For det første er det helt rigtigt som du skriver, at onani ikke skal gøre ondt. Det lyder til, at der kan være udfordring i at få nok smørrelse på penis, mens du onanerer.  Jeg vil råde dig til at prøve dig ad med glidecreme, så forhuden kan glide nemmere frem og tilbage over glansen. Det kan købes på apoteket eller i matas. Du kan starte med at komme en klat på størrelse med en 1-krone på penis, og hvis det ikke er helt nok, kan du tilføje efter behov.

Med hensyn til de hvide pletter på penis, kan det være en god ide at kontakte egen læge for at tjekke, at det ikke skyldes fx en sexsygdom, hvis du er seksuelt aktiv og har dyrket ubeskyttet sex. Helt generelt, er det en god ide at sørge for god og jævnlig hygiejne. Det er særligt vigtigt at få vasket indersiden af forhuden, hvor du trækker den helt tilbage og vasker omhyggeligt.

Jeg håber, at du kan bruge mine svar.

Venlig hilsen

Lucia

Luchias billede
Lucia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål