Sportsdilema
brevkassespørgsmål af
Amanda
13 år
Hej jeg skrev til jer for lidt over et år siden at jeg ikke vidst hvad jeg skulle gå til jeg endte så med at gå til gymnastik.
Nu er jeg så bare endt i den situation at det hold jeg gik på er blevet slettet fra sæson programmet så nu er der det samme problem som sidste år med at jeg ikke ved hvad jeg skal gå til
Der er så også kommet en anden udfordringer at jeg har knæ problemer og at jeg har skadet min skulder så jeg kan ikke gå til en sport hvor man skal løbe meget eller en sport hvor jeg skal lige meget vægt på min skulder
Det her er det jeg skrev sidst  https://cyberhus.dk/brevkasse/sportsdilema
Håber i kan hjælpe mig med at finde en sport som jeg bliver glad for

Svar:
Hej Amanda.
Mange tak for dit brev! Hvor er det godt, at du skriver herind i brevkassen igen. Det lyder rigtig godt, at du kunne bruge vores svar sidste gang, og at du derefter begyndte at gå til gymnastik. Jeg håber, at gymnastik var det rigtige for dig at gå til og at du synes, at det har været sjovt. Det er bare drøn ærgerligt, at du endelig havde fundet ud af, hvad du skulle gå til og så er endt i den situation nu, at det gymnastikhold du gik på er blevet slettet fra programmet og at du derfor står med det samme problem igen, ligesom sidst. Hvis du har været glad for at gå til gymnastik, og har lyst til at fortsætte med at gå til det, kan du måske prøve at undersøge, om der er andre gymnastikhold i nærheden af hvor du bor, som du kan begynde på? Eller er gymnastik ikke en mulighed længere, hvis du har fået knæproblemer og har skadet din skulder?
I dit sidste brev skrev du, at du ikke er særlig vild med holdsport eller sport med en bold. Hvis du stadig har det sådan, kan det være, at du kan prøve at gå til enten ridning, svømning eller dans? Det er tre sportsgrene som er skånsomme for knæ og skulder, og som hverken er en holdsport eller noget med en bold.
Du kan også finde inspiration til forskellige sportsgrene her. Og du kan få et overblik over forskellige sportsgrene i dit lokalområde her.
Jeg håber, at du finder en sport som du bliver rigtig glad for!
Mange hilsner fra
Gro.