Slå op

brevkassespørgsmål

Slå op

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Jeg har det ikke særlig godt med min kæreste, og det har været sådan længe. Hun har ikke gjort noget eller sådan, men jeg har bare ikke følelser for hende. Jeg ved hun ikke har det på samme måde, så jeg ved hun bliver såret og det er kun det der gør at jeg ikke har slået op allerede. Please ikke sige noget med om vi kan snakke om det og om jeg kan få følelser for hende igen, for jeg ved det er slut. Jeg vil bare gerne vide hvordan jeg slår op uden at hun bliver ked af det for vil virkelig ikke såre hende.

Svar:

Hej

Det lyder som om, du er afklaret med, at du vil så op og det er kun dig, der kan mærke det. Så det er fuldstændig okay, sådan som du har det.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil vide, hvordan du undgår at høre hende ked af det - det er en rigtig god tanke. Jeg er dog bange for, jeg måske må skuffe dig lidt, for hvis hun har følelser for dig, så vil det sandsynligvis gøre ondt. Det er ikke til at vide, hvor ondt - men det er svært at se, at det kan lade sig gøre, uden at det vil påvirke hende. Sådan noget med at den anden vil slå op, det kan være rigtig hårdt at høre.

Det er den 'dårlige nyhed'. Den 'gode' er, at tiden læger sårene, så hun vil komme over det igen, sandsynligvis.

Jeg tænker, din bedste taktik, er, at sige tingene på en så omsorgsfuld måde, som du kan i den situation. Hvis du siger tingene pænt og ordentligt til hende, så har du gjort, hvad du kan for at gøre det på en god måde. Og - når du er sikker i din sag, tænker jeg, at du får mest ud af at være ærlig overfor hende. Så hun kan høre, hvordan du har det. Prøv fx at tænke over, at du ikke siger 'måske' til at hænge ud som venner, hvis du i virkeligheden mener 'nej'. Det vil hjælpe hende med at komme ovenpå igen.

Forhåbentlig kan du få slået op på en måde, som giver dig en god mavefornemmelse, sådan så du også selv kommer godt videre, uden alt for særlig samvittighed, men vær ikke bange, hvis du bliver ramt. Det er naturligt at have følelser - også de trælse af dem. De gør os til helt almindelige mennesker.

Bedste hilsner

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål