bruh
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har en ven som siger bruh hele tiden. Jeg mener HELE TIDEN og jeg er ved at blive sindssyg af at høre på det. Jeg kender selvfølgelig andre der siger det men han bruger det seriøst i hver eneste sætning. Jeg har lyst til at slå ham hårdt hver gang eller bede ham om at lukke r.... Men han er sådan en ven der ret let bliver ked af det og han har kun mig så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Svar:
Kære du
Tak fordi du deler dine tanker. Det lyder som en frustrerende situation, og det er helt normalt at føle sig irriteret over noget, især når det sker så ofte. Det kan være mega irriterende, når en ven har en sætning eller et ord, de bare ikke kan stoppe med at bruge. Det er fedt, at du er opmærksom på, at din ven måske ikke mener noget ondt med det, men det kan være svært at finde en måde at håndtere det på.
En mulighed kunne være at tale med ham om, hvordan du føler. Det kan være en god idé at gøre det på en venlig og rolig måde, så han ikke bliver ked af det. Du kan for eksempel sige noget som: "Hey, jeg har lagt mærke til, at du bruger 'bruh' rigtig meget. Det kan være lidt for meget nogle gange. Måske kunne vi finde nogle andre udtryk i en periode?" På den måde anerkender du hans måde at tale på, men giver også et hint om, at det kan være for meget.
Det kan også være en god ide at finde noget, I begge kan grine af hvis du siger det til ham. Humor kan ofte lette stemningen, og hvis du kan gøre det til en sjov ting, kan det måske hjælpe ham med at tænke over det uden at føle sig angrebet.
Hvis det er for svært at tale med ham direkte, kan du også prøve at tage en pause fra jeres samtaler, når han bruger det ord meget. På den måde kan du give dig selv lidt plads til ikke at blive irriteret hele tiden, og det kan måske få ham til at bemærke, at du ikke altid reagerer på det.
Husk, at venskaber kræver forståelse og tålmodighed. Det kan være udfordrende at navigere i den slags situationer, men det er vigtigt at finde en måde at kommunikere, der fungerer for jer begge. Jeg håber, at de her råd kan hjælpe dig med at håndtere situationen.
De bedste hilsner
Kasper