Sexliv
brevkassespørgsmål af
Mia
14 år
Hejsa.
Jeg har en kæreste på 17 år. Elsker ham rigtig meget, og vi har været sammen i 2 måneder. Vi har "prøvet" at have sex, men hver gang, er der et problem. De første 2 gange han lagde op til det blev jeg bange og kom til at spænde så han ikke kunne trænge ind i mig. Nu har vi så prøvet igen, og det føles rigtig rart, men føler ikke rigtig jeg kan "komme" eller stønne. Kan ikke finde ud af at fake det. Er bange for at jeg gør ham ked af det, og får ham til at føle at jeg ikke nyder det, for kan rigtig godt li ham.

Svar:
Hej Mia,
Tak for dit brev. Det lyder dejligt, at I er glade for hinanden, og at I har fundet ud af, hvordan I kan have sex, så det er rart for jer begge.
Jeg tænker egentlig, at det er positivt, at du ikke kan fake det, fordi din kæreste så ikke tror, at du er helt vildt, og at du kommer, når du ikke gør det. Jeg kan forstå, at du gerne vil vise din kæreste, at du nyder sex med ham, og det er der mange måder at gøre på. Man kan sagtens nyde sex uden at stønne, og mange har måske en forestilling om, at pigen skal stønne helt vildt, ligesom det er i meget porno. Jeg tænker, at det er en god idé at tale med din kæreste om det, at fortælle ham, at du synes det er dejligt at have sex med ham, og at du nyder det, også selvom du ikke stønner. Du kan også fortælle ham det, mens I har sex, og guide ham til at gøre mere af det, som føles godt.
Når man lige er begyndt at have sex, kan det tage lidt tid at lære sin krop og lyst at kende, og derfor kan man nogle gange opleve, at det er svært at komme. Jeg vil anbefale dig, at du prøver at onanere, så du kan udforske, hvad du godt kan lide af berøring og stimulering. Det kan også være svært at komme, hvis man er meget fokuseret på det og tænker, at det er det eneste mål med at have sex. I stedet kan du prøve at flytte fokus over på de dejlige ting, du mærker i din krop, og så slå tankerne lidt fra.
Alt det bedste herfra,
Jeanette