sexlegetøj og alder?
brevkassespørgsmål af
anonym
14 år
Hejsa! Jeg har altid haft det svært med at komme(har faktisk aldrig gjort det), indtil jeg prøvede at onanere med min elektriske tandbørste, og det kunne noget. Dog er jeg træt af formen - det er besværligt når det meget lille hovede skal finde klitten og blive der, og så at den dør hurtigt og larmer MEGET. Jeg ved da at man skal være 16 for at købe sexlegetøj, men 18 i fleste tilfælde. Jeg har dog hørt om selv 13-årige med sexlegetøj osv. Er det slet ikke muligt at købe sexlegetøj - heller ikke på internettet? Spørger de om alder osv?? mvh anonym

Svar:
Hej med dig.
Dejligt at høre at du har fundet noget som du kan mærke der virker for dig i forhold til onani. Der er stor forskel på hvad der føles rart og hvordan vi godt kan lide at onanere. Det kan tage lang tid at finde ud af og kan kræve meget eksperimenteren.
Det er helt rigtigt at man ifølge loven skal være 16 år for at kunne få lov til at købe sexlegetøj. I nogle butikker er aldersgrænsen 18 år, fordi butikken selv har valgt at sætte denne aldersgrænse. I de tilfælde hvor 13-årige har sexlegetøj er det derfor sandsynligvis fordi det er lykkedes dem at få andre til at købe det for dem eller fordi der er nogle der har solgt det til dem, selvom det ikke er tilladt ifølge loven. De samme regler gælder for køb af sexlegetøj på nettet, så der er det altså heller ikke tilladt for webbutikkerne at sælge til unge under 16 år. Hvis en butik sælger til en person under 16 har de gjort noget ulovligt og derfor er det i butikkens interesse at undgå dette. Derfor spørger de fysiske butikker om ID og på netbutikkerne skal man sandsynligvis svare på hvor gammel man er. Dertil kommer at man naturligvis skal bruge et betalingskort for at kunne købe sexlegetøj i en fysisk butik eller på nettet.
Det kan måske være lidt frustrerende at reglerne er sådan, men de er lavet fordi at man har vurderet at det er bedst at man venter med at bruge sexlegetøj til man er over 16. Indtil da kan man udforske onani alt det man vil, bare uden sexlegetøj. Man kan bruge alle mulige forskellige redskaber og måske opfinde sit eget sexlegetøj - som du allerede lidt har gjort med tandbørsten. Hvis du har lyst, kan du måske finde noget inspiration på siden her.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Mange hilsner Freja