Sex og sperm
brevkassespørgsmål af
Sara
22 år
Hej Cyberhus Jeg har et dilemma, jeg var sammen med en fyr seksuelt igår, jo det var rigtig hyggeligt og så videre. Men da han kom oppe i mig og jeg ville ud og tørre/skylle mig, så fik jeg bræk fornemmelse op til flere gange da jeg tørte det værste væk inden jeg ville skylle mig. Sæden lugtede ikke af noget så ved ik helt hvad det er der gør at jeg sidder og er næsten ved at brække mig når jeg tørre mig efter, det er ikke første gang det er sket at jeg sidder og er ved at kaste op når jeg tørre mig efter. Så her om morgenen da vi havde sovet, så vågnede han og han hoppede ud af sengen og tog tøj på og sagde farvel, jeg stoppede ham så om han mente det seriøst bare at sige farvel sådan der. Så var han bare sådan hvordan skal jeg ellers sige farvel, jeg svarede ham så at han i det mindste kunne give mig et kram inden han smuttede. Er det bare mig eller er det ikke meget forkert bare at smutte sådan?

Svar:
Hej du
Alle støder på ting, de ikke forstår eller ikke ved, hvad de skal gøre ved. Det er en kæmpe del at det at være menneske, at have brug for andres tanker og råd. Og det har du også.
Du beskriver at du flere gange har fået brækfornemmelser af at tørre dig efter sex. Først og fremmest er der så mange ting omkring sex, som mange ikke helt forstår. Mange er helt normale og helt helt ufarlige. Nogle ting kan være en god ide at få tjekket, bare for en sikkerheds skyld. Og det vil nok være mit råd til dig i den her situation. Så du kan få en afklaring om, hvad det betyder. Så her vil jeg anbefale dig at tage en snak med din egen læge.
Så har du en anden ting, du nævner. Og det giver jeg også gerne nogle ord med på vejen. Sådan som jeg læser det, så manglede du en anden - måske lidt mere varm - afsked fra fyren, du havde haft sex med. Det kan være så forskelligt, hvad man synes er en god måde at bryde op på er. Det kunne godt lyde som om, det betyder noget for dig at gøre lidt ud af det med den, du er sammen med. Hvilket er helt forståeligt og helt normalt. På samme måde som det er normalt for andre at sige et hurtigt farvel. Så selvom mange har det på samme måde som dig, så kan man ikke sige, at der er en rigtig og forkert måde at smutte på. Så det bedste råd fra mig vil være, at sætte ord på, ligesom du gjorde - hvis du gerne vil have fx et kram. Og hvis det hjælper lidt på humøret, er det sandsynligvis ikke fordi, at han var ligeglad med dig. For mig at se handler det om forskellige personligheder.
Jeg krydser fingre for, at du blev og bliver klogere på de ting, du beskrev. Du er altid velkommen til at skrive herind igen, hvis du stadig har noget, der fylder.
De bedste tanker
Mai