Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Min kæreste og jeg havde sex, vi stoppde midertidligt i måske 2 min fordi vi var belvet trætte, jeg ligger så mærkke til nogwt væske på hans mave (jeg red ham) efter forsætter vi hvor han endlig bare onanere imens jeg sidder ved siden af, han kommer/cummer så. Mit spørgsmål er så om at der stadig er mulighed for at han kom op i mig selvom han kom 4-5 min efter?

Svar:
Kære dig,
Hvor er det godt, du skriver, det er et vigtigt spørgsmål, du stiller, som jeg er sikker på, mange andre også har overvejet.
Det er enormt vigtigt altid at bruge kondom, når man har sex - også hvis han trækker sig ud og kommer. Grunden til dette er både for at undgå kønssygdomme, som kan være farlige, men også for at undgå graviditet. Selv hvis han trækker sig ud, så kan man faktisk godt blive gravid alligevel. Det kan ske på forskellige måder. Det kan både ske ved det, der kaldes præsperm, som er en væske, der kommer ud af fyrens pik, når den bliver stiv og fungerer som en slags smørelse. Dette er ikke sæd, men der kan være sædceller i væsken, og derfor kan det også lade sig gøre at blive gravid af det. Nogle fyre kan også opleve at komme en lille smule i løbet af sexen, hvor de altså sprøjter lidt, men ikke er helt færdige. Der er altså mulighed for, at han er kommet oppe i dig, selvom han først kom helt lidt tid efter I var stoppet.
Ud fra det, du skriver, tænker jeg ikke, der er grund til den helt store bekymring dog. Men hvis du er nervøs for graviditet eller kønssygdomme, så synes jeg bare, du skal tjekke. Graviditetstests kan man købe på alle apoteker, i matas og i supermarkeder. Skal man testes for kønssygdomme skal man et smut forbi lægen. Den mest udbredte kønssygdom - klamydia - kan man selv teste for nede ved lægen, så det er meget nemt og anonymt. Du kan læse mere om kønssygdomme og hvordan man bliver testet her. Selvom det slet ikke er sikkert, der er noget, så vil jeg virkelig anbefale jer at huske at bruge kondom. På den måde undgår man bekymringerne!
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Sophie