Selvskade

brevkassespørgsmål

Selvskade

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Hej Brevkassen. Jeg skærer i mig selv og kan godt blive bange for om jeg kommer til at skærer for dybt, så har lige nogle spørgsmål. Hvornår skal jeg syes? Hvad sker der, hvis jeg ikke bliver syet, selvom jeg skulle have været? Kan jeg miste for meget blod. ( plejer godt at kan få det til at stoppe med at bløde) Håber i kan svarer på mine spørgsmål.

Svar:

Kære du

Desværre er det lidt svært at svare på dine spørgsmål, da det altid afhænger af, hvor på kroppen det er. Nogle steder er der vigtige ting som nerver eller pulsårer ret overfladisk, og andre steder ligger det meget dybt. Derfor er det en vurderingssag hver gang, hvorvidt du skal syes. Hvis ikke du bliver syet, selvom du skulle have været det, kan arret blive grimt, der kan gå betændelse i og ja, du kan i princippet også miste for meget blod. Beklager jeg ikke kan blive mere informativ.

Jeg ved at rigtig mange i din alder skærer sig, og også at der er mange forskellige grunde til at gøre det. Jeg har snakket med mange der gør det, og fælles for dem alle er, at de har haft et eller andet de bøvlede med, en psykisk smerte, som de ikke kunne få ro på. Nogle har også selvmordstanker og bruger det at skære sig til at slippe af med de tanker. Jeg håber jeg kan lokke dig til at tænke over, hvad det er du bøvler med. Måske du har brug for hjælpe til at finde ud af det, og så kan det være godt at gå til forældre, lærere eller andre du stoler på. Du kan også gå til din egen læge, eller bruge nogle af de tilbud der er her på siden, fx chatten. Hvis du allerede ved det, kan du gå de samme steder hen og bede om hjælp til at håndtere det på anden vis. Det er ikke fordi jeg vil have dig til at stoppe med at skære dig selv lige nu, jeg ville bare ønske for dig at du fik hjælp til det, jeg antager, du går og bøvler med.

De bedste hilsner

Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål