Skolen er dum

brevkassespørgsmål

Skolen er dum

brevkassespørgsmål af
Victor
10 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej jeg bor i plejefamilie og går i 4 klasse og syntes skolen er dum de voksne tror jeg et lille barn hvis jeg ikke lige snakker så meget tror de noget er galt det mega belasten og hvis jeg ikke siger godmorgen tror de os noget er galt er så træt af at de konstant tror der er noget min plejefamilie kom på min skole i går for de lærne på min skole syntes jeg så trist ud og bleg det endt med min sagsbehandler kom og nu skal der være en i klassen som skal kigge hvad jeg laver i skolen hader dem

Svar:

Hej Victor

Jeg kan godt forstå du føler det som et stort pres, når de voksne hele tiden er så opmærksomme på, hvordan du har det.

Det er selvfølgelig fordi de voksne på din skole, så gerne vil have at du har det godt. Derfor spørger de nok meget, og når de så bliver i tvivl om, hvordan du har det så beder de om hjælp fra kommunen.

Måske kunne du se den her sagsbehandler som en mulighed. Måske kunne du sige direkte til sagsbehandleren, at du mest har brug for lidt ro, og at du bliver ked af det, og vred, hver gang der er nogen der spørger til dig.

De voksne er selvfølgelig nødt til at spørge nogle gange, men de kan måske gøre det lidt mindre, hvis du fortæller dem hvor meget det fylder for dig?

Måske kan du også prøve at sige det til dine plejeforældre, så I alle sammen kunne tage en snak sammen. Altså dine plejeforældre, dine lærere og dig. Måske kunne du forklare dem, hvordan du har det med at de spørger så meget, hvis I sidder sammen og snakker alle sammen?

Ved godt det kan være rigtig svært at skulle sige til voksne, men så kunne du måske skrive det til dem. Du er rigtig god til at forklare, hvordan du har det i brevet til Cyberhus. Jeg tror du kunne gøre det samme, til dine plejeforældre og lærere, så de bedre kan forstå, hvordan du oplever det når de spørger.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål