Lovligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey. Hvis man nu passer børn/gør rent for en familie kan der så ske noget hvis man har sex med faren? Tænker på om det er lovligt eller om jeg kan få problemer hvis hans kone opdager det. Hun er rigtig sød og kan godt lide mig så har lidt dårlig samvittighed.

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest er det vigtigt at sige at du ikke gør noget ulovligt, hvis du var sammen med ham.
Det kan dog være at han gør noget ulovligt. For selv om den seksuelle lavalder er 15 år, så er den faktisk 18 år, hvis der er et forhold mellem den voksne og den der er under 18, hvor magtfordelingen mellem de to ikke er lige. Det kan være hvis den voksne er din lærer, træner, eller som her...den arbejdsgiver. Så efter min vurdering ville han gøre noget ulovligt, hvis i var sammen.
Når det så er sagt, synes jeg måske også det er lidt noget møg at rode sig ud i. Ud over de problemer det nok vil skabe i deres familie, så tænker jeg også at det kunne blive ret ubehageligt for dig. Særligt hvis tanken i sig selv allerede giver dig dårlig samvittighed.
Tænker det giver mere mening at finde en der ikke er gift, og en du ikke arbejder for :)
Venlig hilsen
Elisa