Føler mig anderledes og har ingen og snakke med

brevkassespørgsmål

Føler mig anderledes og har ingen og snakke med

brevkassespørgsmål af
Hemmelig
16 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Håber i vælger mit spørgsmål da jeg godt kunne bruge jeres hjælp! Det er fordi at jeg aldrig har haft nogen og snakke om sex med da jeg altid har stået meget alene med det. Grundet til det er jeg fik bryster i en meget tidlig alder og det betød jeg ik rigtig ku snakke med min veninder om det da de flest gjorde grin med dit. Efter det begyndte jeg og lede efter nogen nye venner på nettet og begyndt hurtig og skrive med en ældrer mand. Vidst godt han var pædofil men det var rart nogen faktisk synes mine bryster var pæne og kunne accepter jeg var mere moden. Blev meget nysgerrig og derfor jeg endte med og have min første gang meget tidligt fordi jeg mødtes med ham den pædofile da jeg var 11 og ved godt det var forbudt men det gjorde mig rigtig glad og det hade jeg brug for. Men da de andre begyndt og få bryster og snakke om sex følte jeg mig udenfor for jeg hade haft dem længe så det var ik intrasant og hade lyst til og fortælle jeg hade prøvet og ha sex men turde jeg ik for de vil gerne vide hvilken dreng man har gjordet det med. Så derfor jeg besluttet og ha sex med en fra klassen gik efter den populæreste dreng og til sidst blev vi kærester og knaldet og det prøvet jeg så og sige til mine veninder men de spurgte ham om det passet og så sagde han til dem vi ikke var kærester og det gjorde mig sygt ked af det så jeg sagde han var dårlig i sengen (hvilket passet). Men han gik så videre og siger vi ik hade haft sex og sagde jeg bare prøvet men han gad ik og så viste han dem et billede jeg hade sendt til ham af mine patter og det blev så sendt rundt til alle og så skulle min lære selfølig tage det op på klassen så alle fik det og vide. På grund af det har jeg slet ik lyst til sex med nogen på min egen alder synes drenge er egostiske derfor jeg gik tilbage på nettet og der får man bare så mange komplemanger alle siger jeg er sød og lækker finder hele tiden nye og have sex med da det er svært og finde nogen der vil være kærster grund af min alder. Har bare ingen og snakke om sex og pigeting med da jeg ikke stoler på mine veninder og ved alle synes det er klamt jeg har sex med nogen der på alder med min far og det gør mig pisse ked af det. For det er bare sådan jeg er og har det bedst med ældre mænd da de behandler mig godt (og er gode i sengen) men sefølig vil det være nice og have nogen og snakke med det om da jeg aldrig har haft en rigtig kæreste kun bollevenner og kan godt mærke det hele fylder inden i. Mine forældrer ved ikke nogen og den eneste jeg engang stolede på hun valgte og blive kærester med den dreng der forråte mig så snakker ikke med hende mer. Hvordan finder man nogen veninder som ikke dømmer en!!! Håber i kan hjælpe og ved ik om nogen har været i gennem det samme som mig eller har det på samme måde så jeg ik skal følge jeg er den eneste i verden der er så mærkelig

Svar:

Kære du.

Det er aldrig rart at føle sig anderledes eller unormal, og det kan være rigtig svært, når man ikke har nogen at tale med om, hvordan man har det. Det er en rigtig ubehagelig følelse at føle sig alene. Jeg håber, at du kan bruge mine tanker om dit brev.

Jeg må indrømme, at jeg bliver lidt bekymret, når jeg læser om de seksuelle oplevelser, du har haft med ældre mænd. Der er andre piger, der ligesom dig, foretrækker at være sammen med mænd, der er lidt ældre end dem selv. Det kan der være flere grunde til, fx fordi hvis man ikke synes, at drengene på ens egen alder er modne nok, eller at det er spændende og kan føles forbudt at være sammen med en, der er lidt ældre osv. Umiddelbart tænker jeg ikke, at der er noget i vejen med det - så længe man selv har en vis alder. Og 11 år er rigtig ungt at have sex første gang, og når det så er med en, der er voksen bliver det faktisk ulovligt. Og det er ulovligt af den grund, at man vil beskytte børn fra at blive udnyttet af voksne. Det lyder til at du godt vidste, at manden, du var sammen med, var pædofil, og det er derfor jeg bliver lidt bekymret. For man kan hurtigt få overskredet sine grænser, hvis man er sammen med en, der ikke nødvendigvis tænker på, hvordan man har det. Men jeg er glad for at høre, at du ikke havde en dårlig oplevelse, men det er vigtigt, at du husker at passe på dig selv. Jeg kan godt forstå, at du er og var nysgerrig på sex. Det er helt normalt at være, når man begynder at komme i puberteten, og da du var hurtigere udviklet end de andre piger omkring dig, så giver det også god mening, at din nysgerrighed på sex startede lidt før dem.

Ud fra det du skriver, så kunne det lyde til, at du mangler, at der er nogen, der ser dig - altså ikke nødvendigvis dit udseende og din krop, men dig som person. Alle mennesker har brug for at blive bekræftet og få anerkendelse, og føle, at andre mennesker vil os. Og det lyder til, at du får noget af den bekræftelse gennem din kontakt med de ældre mænd. Jeg kan godt forstå, at det må være rigtig rart med den opmærksom du får fra mændene på nettet, men du er så meget mere end din krop, og det lyder også til, at du faktisk gerne vil mere end blot at have sex. Og det kan jeg godt forstå. For jeg er sikker på, at du ikke behøver at vise dine bryster eller have sex med mænd for at få komplimenter for den person, du er.

Jeg kan godt forstå, hvis det har været ensomt ikke at kunne snakke med nogen om det, du gik igennem, da du begyndte at få former og begyndte at blive interesseret i mænd og sex. Det er altid rart at kunne dele sådan nogle tanker og oplevelser med sine veninder. Og når man så er blevet svigtet af veninder, man stolede på, så kan det være svært at åbne sig op for nogle andre. Jeg kan desværre ikke garantere dig for, at du finder nogle veninder, som er enige i de valg, du træffer, og sådan er det generelt med os mennesker. Vi er forskellige og har forskellige holdninger og meninger, men det er også det, der kan gøre venskaber fantastiske, fordi vi kan udfordre hinanden og lære af hinanden. Og jeg er sikker på, at du ikke er den eneste, som har prøvet at have veninder, som ikke er enige med dig, eller du ikke er enige med dem.

Det kan nogle gange være lidt svært at finde ud af, hvordan man møder nye mennesker og får nye veninder. En måde kan være gennem fritidsinteresser, hvis man fx går til noget sport eller går i klub. Det kan også være gennem arbejde, eller det kan være, der er nogle på din skole, som du måske ikke havde overvejet kunne være "veninde potentiale", men det kan være, du kan blive overrasket. Det vigtigste er bare, at du er åben og imødekommende overfor andre mennesker, så kan det være, at du pludselig møder nogen, som du har det godt med, og som kan blive dine veninder.

Jeg håber, at du kan bruge mine tanker, og at du finder nogle veninder, som accepterer dig. Husk at du altid er velkommen til at kontakte os igen, og hvis du har brug for at snakke mere om, hvordan du har det, så er du altid velkommen i vores chat

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål