Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Olivia
12 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Hej. Jeg er en pige på 12 år og har fået min menstruation for 3 måneder siden. Jeg ville høre om det er normalt at ens menstruation er brun meget af tiden? Håber du forstår :)

Svar:

Hej med dig!

Du er absolut ikke den eneste med den bekymring! Der sker rigtig mange forandringer med ens krop når man er i din alder.

Menstruation er slimhinden der bliver afstødt og kommer ud som menstruation. Der kommer noget friskt blod som er helt rødt, og så vil der komme blod som ikke er helt så frisk, det har en brunlig farve. Når man lige er begyndt at få sin menstruation er det meget normalt at det ser brunt ud. Mange kalder den brune del af menstruationen for udflåd, det kommer typisk i starten og i slutningen af ens menstruation. Det er helt normalt :)

Jeg håber, at jeg har gjort dig lidt klogere på dig selv, ellers må du meget gerne skrive til mig igen!

Mange hilsner

Marie

MarieHKs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål