Søster
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa
Jeg har det virkelig svært for tiden fordi jeg gerne vil have en kæreste og er vildt seksuelt aktiv men jeg har en storesøster og hun går i tøj så jeg bar kan se hendes bryster og underbukser jeg synes det er vildt frækt jeg tænder også på hende og har mange gange lyst til at kysse hende eller tage hende på brysterne eller røven og kan virkelig ikke styre det hvad skal jeg gøre pls hjælp !?!

Svar:
Hey Anonym
Lad mig starte med at fortælle dig, at du er 100 procent normal. Når man kommer i din alder, begynder kroppen at udvikle sig, og interessen for sex, plejer at følge med for de fleste. Så at du har vildt meget lyst til sex, er altså meget almindeligt. Jeg forstår det du skriver som at du rigtig gerne vil være seksuel aktiv, men at du ikke er det endnu?
Du skal vide at de fleste på din alder er meget nysgerrige på sex, men alligevel venter langt de fleste faktisk til de er 15-16 år, eller endnu ældre, før de kaster sig ud i at have sex, første gang. For selv om man kan have helt vanvittig meget lyst, betyder det ikke nødvendigvis at man er klar til sex.
De fleste har sex med nogen de føler sig rigtig trygge ved, første gang. For mange er det nok med en kæreste, og det med at finde den rigtige er bare noget der tager tid. Det kræver noget mere end at finde en pige, man kan spørge om de vil have sex.
Det at have fantasier om sin søster er også ret almindeligt, så du skal ikke være bange for om det er forkert eller mærkeligt. Det er dog vigtigt at du forstår, at der er forskel på en fantasi og så at leve det ud i virkeligheden. Det vil ikke være okay, at tage på din søster eller kysse hende. Jeg ved godt du skriver at du ikke kan styre det, men det er jeg sikker på du godt kan. Jeg er helt med på at følelsen er helt sindsyg intens, men det er ikke rimeligt, at din lyst til sex, skal gå ud over din søster.
Fantasien er din, og den må du have lov at have. Du kan onanere, alt det du har lyst til, til tankerne om din søster, men hvis du gerne vil prøve at røre ved bryster, og kysse med nogen, må du finde en anden pige. En anden pige, som du synes er sød, og fræk, og mindst lige så vigtigt...en pige der har lyst til at blive rørt ved, og kysset, af dig.
Så altså. Du er fuldstændig normal, og det du føler er nogen lunde det samme som resten af verdens 13-årige drenge. Det du føler er helt okay og 100 procent naturligt. Næste skridt må være at finde den her pige, som du har lyst til de samme ting som dig, og som har lyst til at gøre det sammen med dig. Som jeg skrev tidligere så har de fleste lyst til at prøve seksuelle ting af med nogen de føler sig trygge ved, og er rigtig glade for. Så måske skal du overveje at stille skarpt på at finde en pige, som du synes er sød, og som gør dig rigtig glad indeni. Så skal alt det seksuelle nok komme hen af vejen, hvis hun har det på samme måde.
Held og lykke med det - Lasse