Sæd

brevkassespørgsmål

Sæd

brevkassespørgsmål af
Nikolaj
15 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

hej jeg er begyndt at komme i den alder hvor jeg at drenge og piger bedgynder at have sex og alt det der men når jeg onanere så kommer jeg ikke noget sæd ud
jeg har kun prøvet at få en udløsning to gange og det var heller ikke så meget der kom ud. Jeg kom ca i puberteten da jeg var 12 år. Men når jeg skal sammen med en pige og når vi er færdige så og jeg ikke for en udløsning så er det jo vildt akavet.

Svar:

Hey Nikolaj

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have at alt fungerer, som det skal, hvis du skal have sex.

Først er spørgsmålet om du ikke får en udløsning, fordi du slet ikke når dertil at du får en orgasme, fuldt af en udløsning?

Det er jo meget forskelligt, hvordan en orgasme føles, men mange beskriver det som en vild kildende eller snurrende følelse i hele kroppen, som ofte sker samtidig med at man får udløsning, hvor der kommer sæd ud. Hvis det handler om at du slet ikke får en orgasme, så prøv at lade være med at presse på for at det SKAL ske. Pres kan nemlig virke stik modsat, så det bliver endnu sværere at få orgasme og udløsning.

Måske er din krop ikke nået dertil, at der kommer sæd, eller i hvert fald ikke ret meget. Hvis der er tale om at kroppen, ikke er helt klar endnu, så kommer det med stor sandsynlighed helt af sig selv inden længe. Puberteten rammer meget forskelligt, og man udvikler sig i meget forskelligt tempo. Hos nogle kommer der en del sæd allerede i 13-14 års alderen, og for andre sker det først senere. Jeg er næsten sikker på stedet nok skal komme helt af sig selv, inden længe.

Hvis du når at fylde 16 år, og der stadig ikke er sket nogen ændring, synes jeg du skal overveje at tage en snak med din læge.

Jeg er nu altså ret sikker på at det nok skal komme helt af sig selv, hvis du giver det tid, og har tålmodighed.

Mange hilsner Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål