Sæd
brevkassespørgsmål af
Benjamin
14 år
Når jeg onanere kommer der noget hvidt ud. Det er tykt.  Og lidt klistret. Og det sprøjter.Men ved ikke om det er sæd eller præsperm. Har nemlig ikke fået sæd afgang endu

Svar:
Kære dig,
Det lyder umiddelbart som enten sæd eller præsperm, alt efter hvor meget der kommer og hvornår. Begge dele er helt normalt, og jeg tænker ikke, der er grund til bekymring overhovedet. Præsperm kommer, når man bliver seksuelt ophidset og fungerer som smørrelse, men det er meget forskelligt fra fyr til fyr, hvor meget der kommer. Sæden kommer, når man får udløsning, og er det der kan gøre pigen gravid. Du kan læse mere om præsperm her og sæd her
Jeg håber, du kan bruge mit svar!
Sophie