Rødt hår?

brevkassespørgsmål

Rødt hår?

brevkassespørgsmål af
joachim
13 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hvorfor er der mange der ikke kan lide rødt hår?

Svar:

Kære Joachim.

Tak for dit spørgsmål her i brevkassen, jeg skal forsøge at svare dig bedst muligt.

Du spørger ind til, hvorfor der er mange som ikke kan lide rødt hår.

Mit korte svar på dit spørgsmål er, at jeg tænker, at det hele bunder i en smagssag.

Der er så mange nuancer af hårfarver, og heldigvis passer de lige præcis til os alle hver især. Men man kan sige, at man som rødhåret skiller sig mere ud i og med, at rød er den mest sjældne hårfarve i hele verden. Faktisk er det kun mellem 1 og 2 procent af verdens befolkning som har rødt hår. Derfor kan den røde hårfarve nemt blive et samtaleemne, da der ikke er særlig mange som har rødt hår.

Om folk så kan lide rødt hår eller ej, vil jeg derfor sige er en smagssag. Ligesom det er en smagssag, om man kan lide lyst, brunt, sort, gråt eller leverpostejsfarvet hår. Verden er fuld af smukke mennesker - vi er alle smukke hver især - uanset hårfarve. Tænk hvor kedeligt det ville være hvis vi alle så ens ud!

Jeg håber at mit svar giver mening for dig.

Bedste hilsner,

Sabrina

Sabrinas billede
Sabrina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål