Revner i forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg er en dreng på 15 år som oplever nogen problemer med revner i forhuden og revner i bunden af hovedet og det gør ik ondt eller genere mig men det er bar ubehageligt ik og vide hvad der er galt

Svar:
Hej!
Det du beskriver kunne godt lyde som enten betændelse eller irritation i forhuden eller skrøbelig forhud, det er ikke farligt, men kan godt være irriterende.
Man kan behandles med forskellige cremer fra lægen, som godt kan få det til at hele igen. Man er nok nødt til at undersøge forhud og penis for at kunne sige mere præcist, hvad der er tale om. Derfor vil jeg egentlig anbefale dig at gå til lægen og få kigget på det, så du kan få en recept på den slags creme der virker bedst for dig.
Der er mange som synes det kan være lidt pinligt, men husk på, at vi læger har set den slags mange gange før.
Det kan også være huden er tør, hvis man bruger sæbe i badet. Man skal vaske penis og forhud hver dag, men helst bare med neutral/intim sæbe eller blot vand. Hvis det virker tørt kan du bruge en fugtighedscreme bagefter (uden parfume). Daglig vask er godt - fordi der så ikke samles bakterier :)
Hilsen Katrine