Føler ikke det samme mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Okay, det her er lidt svært at skrive, men jeg har brug for råd. Min kæreste er virkelig sød, og han har aldrig gjort noget galt. Men jeg tror, jeg er ved at miste følelserne. Det føles mere som om vi bare er venner nu. Jeg ved bare ikke, om det er fordi jeg ændrer mig, eller om vi er vokset fra hinanden. Hvordan kan jeg finde ud af, om det bare er en dårlig periode eller om det faktisk er slut for mig.

Svar:
Kære dig,
Tak for din besked – det er virkelig modigt af dig at sætte ord på dine tanker og følelser. Det er helt normalt at være i tvivl, også selvom din kæreste er sød og aldrig har gjort noget galt. Det betyder ikke, at du gør noget forkert – det betyder bare, at du mærker efter, og det er en vigtig evne at have.
Når du skriver, at det føles mere som venskab nu, og at du ikke ved, om det er en fase eller om du er ved at være færdig i forholdet – så er det noget, mange faktisk oplever. Især når man udvikler sig og bliver klogere på, hvem man selv er.
Måske kan du stille dig selv nogle spørgsmål som:
• Savner jeg ham, når vi ikke er sammen?
• Føles det rart og trygt at være tæt på ham?
• Glæder jeg mig til at dele ting med ham?
• Kan jeg mærke kærligheden, eller er den blevet svær at finde frem?
Der er ikke noget rigtigt eller forkert svar – men hvis du kan mærke, at noget ikke længere føles rigtigt for dig, så er det okay. Det behøver ikke betyde, at du ikke holder af ham – bare at det måske har ændret sig.
Du behøver ikke have alle svarene lige nu. Men det kan være en god idé at tale med ham om, hvordan du har det. Ikke nødvendigvis for at gøre det forbi – men for at være ærlig og se, hvad det betyder for jer begge.
Uanset hvad du vælger, så fortjener du at være i et forhold, hvor du føler dig glad og tæt på den anden – og det gør han også.
Pas godt på dig selv 💛
De bedste hilsner,
Camilla