Rejsningsproblemer
brevkassespørgsmål af
Jasmin
16 år
Jeg har aldrig før mødt en dreng der havde problemer med sin rejsning. Når jeg har været sammen med en dreng før, lige meget hvem det har været, har det været nok at kysse eller vise dem min bare rumpe, så har dilleren bare stået op af maven på dem. Men nu har jeg lært en rigtig sød fyr at kende. Jeg er meget glad for ham men jeg må arbejde ekstremt meget for at få den op og stå. Og når den endelig har rejst sig må jeg arbejde lisså meget for at holde den deroppe. Jeg er fuldstændig svedt når vi endelig er færdige. Jeg er nok slem til at vende det indad så jeg tænker hele tiden på om det er fordi jeg alligevel ikke er køn og sexy nok, om jeg ikke dufter godt nok fra åbningerne osv. Det går mig virkelig på. Jeg har ikke snakket med ham om det for der er jo ingen grund til at han skal vide at jeg har en del erfaring med at det ellers ALDRIG har været et problem med dem jeg har kendt. Kan jeg gøre noget?

Svar:
Hej Jasmin.
Tak for dit spørgsmål. Hvor er det dejligt at du har mødt en sød fyr, som du er glad for.
Jeg kan godt forstå din bekymring omkring, at han har svært ved at få rejsning. Jeg tænker, at det er helt naturligt, at man kan komme til at vende det ind mod sig selv, som du også beskriver det, og tænke tanken, at det må have noget med en selv at gøre, når fyren har svært ved at få rejsning.
Men for de fleste unge fyre, så har rejsningsprobelmer ikke noget at gøre med den seksuelle partner, men derimod  om nervøsitet og manglende seksuel erfaring. Det kan være, han bliver let overvældet eller er bange for ikke at kunne leve op til de forventninger, der kan være ved sex.
Men jeg tænker, at det kan være vigtigt for dig at finde ud af, om det rent faktisk har noget med dig at gøre. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en idé at tale med ham om det, så han måske kunne åbne op for, hvad rejsningsproblemerne bunder i for ham. Dette kunne være med til at give dig en ro. Du behøver ikke fortælle ham, at du har erfaring fra tidligere, men forklare ham, ligesom du så fint forklare det i spørgsmålet herinde, at du har bemærket, at han har svært ved at få rejsning og at det gør dig usikker, fordi du vender det ind mod dig selv og tænker, at det er dig, som er noget galt med.
At kommunikere med hinanden kan gøre jer mere trygge ved hinanden, og dette kunne måske være med til at løse problememet. Det kan det være, at presset og forventningerne lægger sig lidt for fyren og dermed har en positiv effekt på hans rejsningsproblemer.
Jeg håber dette kan hjælpe!
Med Venlig Hilsen Kristine