Rød streg under penis

brevkassespørgsmål

Rød streg under penis

brevkassespørgsmål af
Daniel
13 år
Oprettet 1 år 1 uge siden

Kan nogen hjælpe mig med en rød streg på undersiden af min diller fordi jeg er bange for det er noget jeg skal til læge med og vil ikke have min mor finder ud af det så kan nogen forklare mig om jeg skal være bekymret eller ikke

Svar:

Hej Daniel

Tak for dit spørgsmål. Det er rigtig godt, at du reagerer, når noget ikke er som det plejer.

Ud fra de oplysninger, du har givet, er jeg ikke bekymret. Jeg har dog ikke helt oplysninger nok til med sikkerhed at vide, hvad det er. Hvis den røde streg ikke er gået væk efter en uges tid, synes jeg, at du skal ringe til din læge. Du kan findes deres telefonnummer på dit sygesikringskort.

Hvis du får meget ondt i din penis eller det bliver meget værre, synes jeg, at du skal sige det til din mor, så hun kan hjælpe dig med at få en hurtig lægetid.

Jeg kan godt forstå, at du synes det er pinligt at snakke med din mor (og for den sags skyld lægen) om. Det er helt normalt at være pinlig over, at skulle fortælle om noget "dernede". Men husk, at de begge to har været på din alder på et tidspunkt og sagtens kan huske, hvordan det er at være bekymret for forandringer på kroppen. Lægen er helt vant til at snakke med både drenge og voksne mænd om problemer med deres penis. Det er derfor slet ikke noget lægen tænker over - det er bare deres arbejde.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Mange hilsner Line

lineds billede
Line fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål