P pille pause

brevkassespørgsmål

P pille pause

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 11 måneder 3 uger siden

Hej. Jeg er en pige på 16 år og har været på p - piller i 1 år ca. Jeg plejer at springe min menstruation over 1 gang så jeg tager piller i 2 måneder. Jeg tog min sidste pille lørdag aften og nu er det onsdag aften og jeg bløder meget meget lidt og det er helt brunt. Min mave gør ondt som den plejer men jeg plejer at bløde som et vandfald?

Svar:

Kære du

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over nedsat blødningsmængde.

Jeg kan desværre ikke komme med en god forklaring, mange oplever jo netop som du beskriver, en betydeligt nedsat blødningsmængde.
Ændringer i humør/stress (eksamener fx), ernæring/vægt mv. kan have betydning for blødningsmængden.

Hvis du har mere ondt end vanligt vil jeg opfordre dig til at søge læge og er du seksuelt aktiv vil jeg anbefale, at du får en sikkerheds skyld får lavet en graviditetstest. Kan du svare nej til ovenstående, ville jeg sige det er ok og se, hvordan det er næste mdr.

Men bliver du meget bekymret er lægen et godt sted at søge hjælp, de behøver ikke involvere dine forældre i alt 😊

Med venlig hilsen Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål