Rød næse

brevkassespørgsmål

Rød næse

brevkassespørgsmål af
M
15 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej. Min næse er tit rød. Det mindste jeg rører den, bliver den rød. Så det er ikke kun når jeg er udenfor. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg får rød næse hvis jeg bare stryger en finger over. Min familie og venner kommentere det også, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Vh M.

Svar:

Hej,
Mange tak for dit spørgsmål.

Der er en række forskellige lidelser som kan gøre huden rød, og fælles for dem alle er at de er ganske ufarlige.
Jeg kan godt forstå at du er træt af at din næse ofte bliver rød, men for at man kan finde årsagen til dette bliver man nødt til at se huden på din næse. Derfor vil jeg anbefale dig at tage op til din læge så han/hun kan hjælpe dig. Jeg beklager meget at jeg ikke kan hjælpe dig mere, men jeg ved at du vil få et meget bedre svar hvis du taler med en læge, som kan se hvordan huden på din næse ser ud.

De bedste hilsner

Morten
Læge

MortenSHs billede
Morten har svaret på dette spørgsmål