pubertet

brevkassespørgsmål

pubertet

brevkassespørgsmål af
lauritz
15 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

hej jeg er en dreng på 15 år, som har oppustede brystvorter. jeg har haft store brystvorter i 1 og et halvt år nu hvornår kan jeg forvente det går væk? skal jeg gå til lægen, skal jeg sove uden trøje eller hvad skal jeg gøre for det kan påskyndes tak på forhånd

Svar:

Kære Lauritz

Tak for dit spørgsmål.
Det er da rigtig irriterende for dig. Jeg ved desværre ikke så meget om emnet, men jeg har undersøgt det og fundet en artikel. I artiklen står der, at det er meget almindeligt hos drenge i puberteten at få hævede brystvorter, og at det forsvinder i 90% af tilfældene. Så det er jo positivt. Du kan læse artiklen her:

https://videnskab.dk/krop-sundhed/hver-anden-dreng-far-bryster

Dog skriver du, at du har haft hævede brystvorter i halvandet år, og det synes jeg er lang tid. Derfor vil jeg foreslå, at du får en tid hos din læge, så han/hun kan vurdere, om du skal viderehenvises og ses af en børnelæge.

Mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål